استراتژی و اجرای بد توکنومیکس
استراتژی و اجرای بد توکنومیکس
پروژههای بلوچیپ به دلیل نقصهای قابل اجتناب در طراحی توکن، با مشکل مواجه هستند و این امر، پایداری بلندمدت و اهداف توسعهیافته آنها را تهدید میکند.
در حالی که توکنومیکس خوب نمیتواند پروژهها و یا کسبوکارهایی را که در نهایت نادرست هستند، نجات دهد، حتی امیدوارکنندهترین راهاندازیهای شبکه نیز میتوانند به دلیل طراحی ضعیف توکن شکست بخورند.
شکستهای تماشایی مانند Terra LUNA و Celsius خطرات ناشی از ترفندهای مالی، استیبل کوینهای الگوریتمی و طرحهای بازدهی را که به عنوان نوآوری ظاهر میشوند، آشکار میکنند.
اما پروژههای بسیار دیگری با پتانسیل بالا وجود دارند که از طریق اشتباهات به راحتی قابل اجتناب، مرتکب خودکشی اقتصادی میشوند.
پروژههای بلوچیپ با شایستگی فنی واقعی و موارد استفاده مشروع، مانند Aptos، شاهد تبخیر میلیاردها دلار از ارزش بازار خود به دلیل عدم مدیریت صحیح آزادسازی توکن و ارتباطات ضعیف بودهاند.
برای بنیانگذاران ارزهای دیجیتال بسیار مهم است که تأکید خود را بر طراحی توکن افزایش دهند تا پروژههای بزرگ بتوانند پایههای اقتصادی را به همان اندازه پایههای فنی خود قوی بسازند.
بیایید ببینیم چگونه میتوان اقتصاد توکنی را بهبود بخشید!
- نقصهای مهلک در طراحی توکن - بزرگترین اشتباهات اقتصاد توکنی که در پروژههای خوب میبینیم به شرح زیر است:
- شکافهای بزرگ ارزشگذاری
- برنامه ضعیف واگذاری
- فروش بیش از حد توسط بنیانگذاران
- ارزشگذاری بالای فهرست
- آنچه در اقتصاد توکنی واقعاً مؤثر است
بیتکوین و اتریوم به دلایل خوبی جایگاههای برتر بازار را در اختیار دارند.
آنها فراتر از زود بودن، چندین اصل اساسی را نشان دادهاند که مدلهای توکن پایدار را از ابزارهای سفتهبازی توخالی جدا میکند.
موارد زیر واقعاً مؤثر هستند!
- کمیابی واقعی
- یکپارچهسازی عمیق محصول
- محدودیتهای فروش
- استفاده از قراردادهای مطالبه حسابرسیشده
- مدیریت ارزشگذاری و عرضه واقعبینانه
- مدیریت فعال توکن
- ایجاد استراتژی توکنومیکس خود
بنابراین، به طور خلاصه، میتوان استدلال کرد که موفقترین پروژهها، توکنومیکس را به عنوان:
- امتدادی از طراحی محصول،
- نه صرفاً یک تمرین مهندسی مالی
- استراتژیهای توکنومیکس متفکرانه و در نهایت محکم و موفق ، معمولاً سیگنالی برای بازار از یک محصول و تیم متفکر هستند.
توکن شما در نهایت بهترین ابزار بازاریابی شماست،
در نهایت وفاداری را پاداش میدهد،
در عین حال، پروژهها و یا کاربران کسبوکارها و اعضای جامعه را از نظر مالی همسو میکند.
با این اوصاف، استراتژیهای بد توکنومیکس و در نهایت اجرای نادرست، در واقع پروژهها و کسبوکارهای مبتنی بر بلاکچین خوب را از بین میبرد.
خبر خوب این است که همانطور که در بالا بحث شد، راههایی وجود دارد که میتوان این مشکل را بهبود بخشید، از آن عبور کرد و اصلاح کرد.
تمرکز روی موارد دیگر، مانند کاربرد، موارد استفاده، عرضه، توزیع، امنیت و تقاضا، کلیدی است.
همچنین، انجام درست کارها از روز اول و تفکر بلندمدت کاملاً اساسی است.