ظهور «مدیر ارشد رفاه» chief wellbeing officer و چرایی اهمیت آن
ظهور «مدیر ارشد رفاه» chief wellbeing officer و چرایی اهمیت آن
رفاه کارکنان در اولویت کسب و کارهاست.
مدیران ارشد رفاه (CWBOs) مسئول ایجاد یک فرهنگ کاری سالم و مثبت از طریق بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی کارکنان هستند.
سلامتی در محل کار باعث افزایش بهره وری، حفظ و موفقیت کلی کسب و کار می شود.
سمت مدیر رفاه یک نقش نسبتاً جدید در سازمان ها است که برای اولین بار در سال 2010 ظهور کرد. این پست در پاسخ به آگاهی روزافزون مبنی بر اینکه رفاه کارکنان مهم است به وجود آمد. در حالی که مفهوم رفاه کارکنان برای دههها مطرح بوده است، تا این اواخر بود که شرکتها شروع به سرمایهگذاری در نقشها و برنامههای اختصاصی با تمرکز بر ایجاد محیطهای کاری که از سلامتی پشتیبانی میکنند، کردند.
ظهور نقش CWBO منعکس کننده شناخت فزاینده ای در بین شرکت ها است که ارتقای رفاه کارکنان نه تنها کار درستی است، بلکه حس تجاری خوبی نیز دارد.
شرکتها با سرمایهگذاری کلینگر روی سلامت کارکنان خود، میتوانند نیروی کار مولد، متعهد و انعطافپذیرتری ایجاد کنند. کارمندانی که احساس میکنند توسط کارفرمایان خود دیده، شنیده شده و مورد حمایت قرار میگیرند، بهتر میتوانند چالشها را پشت سر بگذارند و در بلندمدت موفق شوند.
در طول همه گیری، نیاز به CWBO حتی بیشتر شد. با کار از راه دور، انزوای اجتماعی و افزایش سطح استرس، شرکتها به شدت از نیاز به سرمایهگذاری برای سلامتی کارکنان خود آگاه شدند. بسیاری از CWBO ها را برای رهبری این تلاش ها منصوب کردند، در حالی که دیگران این نقش را در بخش منابع انسانی خود ادغام کردند.
CWBO همچنین مسئول ایجاد یک فرهنگ کاری سالم و مثبت است.
نقش آنها تمرکز بر بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی کارکنان است. هدف نهایی ایجاد نیروی کار متعهدتر است.
برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد روز زندگی یک CWBO، با جن فیشر صحبت کردم که در سال 2016 اولین مدیر رفاه Deloitte شد.
جن در نقش خود، برنامه سلامت و تندرستی Deloitte را به اولین برنامه خود تبدیل کرد. -راهبرد رفاهی جامع و فراگیر. او پیشگام گفتگو پیرامون سلامت روان در محل کار بود که برنامه سلامت روان Deloitte را با تمرکز بر ایجاد تغییر رفتار مثبت و معنادار برای کارکنان راه اندازی کرد.
یک روز معمولی در محل کار برای شما به عنوان یک افسر ارشد رفاه چه روزی است؟
من به عنوان مدیر ارشد رفاه، استراتژی و نوآوری Deloitte را حول بهزیستی هدایت می کنم. این وظیفه من است که به همه کارمندان خود قدرت بدهم تا از نظر حرفه ای و شخصی بهترین خودشان باشند. گاهی اوقات این به معنای ایجاد برنامهها و منابع آموزشی برای کمک به افراد ما برای یادگیری مهارتهایی است که در آینده کاری حیاتی هستند، مانند ایجاد روابط، مدیریت تغییر و توسعه انعطافپذیری.
گاهی اوقات کار با شبکه رهبران و حامیان ما برای ایجاد و تعبیه استراتژیهای رفاه متناسب با چالشهای منحصربهفردی که در کسبوکارشان با آنها روبرو هستند، انجام میشود. من همچنین زمانی را صرف صحبت با افراد خود در مورد اینکه چرا رفاه یک اولویت استراتژیک در Deloitte است و کمک به آنها برای درک نقش مهمی که در ایجاد فرهنگ محل کار متمرکز بر رفاه دارند، می گذرانم. علاوه بر این، من همچنین وقت خود را صرف کار بر روی ابتکارات نوآورانه می کنم که بر طراحی مجدد نحوه کار ما به روش هایی که از پایداری انسان پشتیبانی می کند متمرکز است.
چگونه CWBO ها به چشم انداز گسترده تر بازار کار امروز کمک می کنند؟
این تحقیق واضح است که سازمانهایی که رفاه را در اولویت قرار میدهند، عملکرد بهتری دارند، استعدادها را به طور مؤثرتری جذب و حفظ میکنند و نیروی کار انعطافپذیرتری را توسعه میدهند. اما من همچنین نقش CWBO را برای اهداف یک سازمان و همچنین خیر بیشتر جامعه حیاتی می بینم.
کار، تعیین کننده سعادت انسان است.
به طور مستقیم شرایط رفاه یک فرد و در نتیجه رفاه جامعه را در کل شکل می دهد. سازمانهایی که با ایجاد نقش CWBO تعهدات عمومی برای افزایش رفاه نیروی کار میدهند، نه تنها تغییرات معناداری را برای کارکنان خود ایجاد میکنند، بلکه تأثیر مثبتی در جوامعی که در آن کار میکنند نیز میگذارند.
این باور قدیمی وجود دارد که برای داشتن عملکرد بالا، باید رفاه خود را قربانی کنید. ماموریت من دور انداختن این افسانه و تغییر طرز فکر مردم است.
آیا در اتاق جلسه دکتر وجود دارد؟
رئیس بهداشت توضیح می دهند که چرا رفاه کارکنان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد
بازگرداندن رفاه کارکنان برای دنیای جدید کار روشی که کسب و کارها می توانند از حقوق و رفاه کارکنان دارای معلولیت حمایت کنند.
امیدوارید چه تاثیری بر صنعت یا رشته خود داشته باشید؟
در صنعت خدمات حرفه ای، شما نیروی کار بسیار با عملکردی دارید که بر حل سخت ترین چالش های مشتریان متمرکز است. یک باور دیرینه وجود دارد که اگر می خواهید عملکرد بالایی داشته باشید، باید رفاه خود را فدا کنید.
ماموریت من دور انداختن این افسانه و تغییر طرز فکر مردم است.
وقتی کسی می تواند به وضوح ببیند که چرا رفاه برای کار و زندگی ما بسیار مهم است، نقشی را که در ایجاد یک فرهنگ مثبت در محیط کار ایفا می کند را درک کند و برای حمایت از آن تغییرات رفتاری ایجاد کند، احساس می کنم کارم را انجام داده ام.
تلاش برای درک این موضوع در چنین سازمان بزرگی آسان نیست، اما من به ورودیهای مختلف مانند نظرسنجیهای استعداد، مشارکت و بازخورد از برنامههایمان و آنچه در مورد تجربه استعدادمان در بازار میشنویم نگاه میکنم.
برای موفقیت در این نقش چه چیزی لازم است؟
این به سازمان و جایی که آنها از نظر بلوغ رفاهی هستند بستگی دارد. برخی از سازمانها ممکن است در یک سطح بسیار اساسی شروع کنند که در آن بر ایجاد مزایا و برنامههای جامعتر متمرکز شدهاند که خارج از عنصر فیزیکی گسترش مییابد. برخی از سازمان ها ممکن است بیشتر بر تغییر فرهنگ متمرکز باشند.
در حالی که در یک سطح پایه، هر رهبر در این نقش تلاش می کند تا تجربه محیط کار مثبت تری را برای افراد خود ایجاد کند، بر روی آنچه تمرکز می کنند و نحوه انجام آن بسته به نیازهای منحصر به فرد سازمان و نیروی کار آن متفاوت خواهد بود.
برخی از بزرگترین چالش های شما چیست؟
اندازه گیری چیزی است که من در حال حاضر روی آن بسیار متمرکز هستم. اندازهگیری رفاه چالشبرانگیز است، زیرا دشوار است که بدانیم رفاه کارگران - رفاه واقعی، نه فقط سرمایهگذاری کارفرمایان در آن - بالا است یا پایین. در حالی که برخی از سازمانها برنامهها و استفاده از آنها را دنبال میکنند یا از کارکنان در مورد سطوح استرسشان نظرسنجی میکنند، این معیارهای معمولی به قلب آنچه برای هر سازمانی که کارگران در آن شکوفا میشوند ضروری نیست: فرهنگی که از رفاه حمایت میکند.
این چیزی است که من روی آن کار می کنم. ما نمیتوانیم به یک منبع داده تکیه کنیم، و همچنین نمیتوانیم به دادههای یک نقطه زمانی تکیه کنیم. اگر میخواهیم بهتر بفهمیم که نقاط دردناک نیروی کار ما کجاست، باید به منابع مختلف، چندین بار در طول یک سال، از جمله احساسات کارکنان، نگاه کنیم.
برخی از مهمترین روندهایی که آینده کار را شکل می دهند کدامند؟
همانطور که هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی شروع به تسلط بر کارهای تکراری معمولی می کند، ماهیت کاری که باقی خواهد ماند بسیار شناختی، خلاقانه و فکری خواهد بود. مهارتهای انسانی مانند همدلی، هوش هیجانی و انعطافپذیری نه تنها مهارتهای آینده هستند، بلکه مهارتهایی برای بهزیستی هستند.
در نهایت، کسب و اجرای این مهارتها نه تنها افراد را قادر میسازد تا با اتوماسیون و هوش مصنوعی بهتر کار کنند، بلکه ما را در همکاری و تقویت ارتباطات انسانی خود در محل کار بهتر میکنند. ارائه آموزش و منابع به مردم برای توسعه و تقویت این مهارت ها بخش مهمی از استراتژی رفاه ما است.
چگونه سازمان های دیگر می توانند این نقش را به بهترین نحو در استراتژی خود بگنجانند؟
همانطور که گفته شد، مهارت های انسانی، مهارت های آینده است. آنها همچنین مهارت های ضروری برای رفاه هستند. افسر ارشد رفاه نقش مهمی در کمک به افراد خود در توسعه این مهارت ها ایفا خواهد کرد. اما CWBOها همچنین برای کمک به رهبری سازمانهایشان در توسعه فرهنگ محل کار و طراحی مجدد کار برای حمایت از این مهارتها و توانمندسازی افراد خود برای انجام بهترین کارشان، کارهایی برای انجام خواهند داشت.
چه توصیه ای به یک CWBO مشتاق دارید؟
من به طرز خوشایندی از میزان ارتباطی که از طرف کسانی دریافت کرده ام که علاقه زیادی به رفاه دارند و به دنبال ایجاد یک شغل در آن زمینه هستند، شگفت زده شده ام. من همیشه مردم را تشویق میکنم که ابتدا به جایی که در حال حاضر هستند نگاه کنند تا ببینند آیا فرصتهایی برای ایجاد چیزی وجود دارد که با علایقشان در نقش و/یا سازمان فعلیشان هماهنگ باشد.
موثرترین راهبردها برای ایجاد تاب آوری و سازگاری در کار چیست؟
من فکر می کنم ایجاد انعطاف پذیری و سازگاری ابتدا با مراقبت از خود شروع می شود. اگر به نیازهای رفاهی خود توجه نکنیم، نمیتوانیم در تیم خود حاضر شویم. علاوه بر این، ایجاد یک محل کار انسان محورتر به این معنی است که ما باید بر ارتباط انسانی تمرکز کنیم. ارتباط اجتماعی برای رفاه ما در داخل و خارج از محل کار بسیار مهم است. و همانطور که مهارتهای انسانی برای نیروی کار به طور فزایندهای حیاتی میشوند، ایجاد فرهنگهای محل کار که روابط را در اولویت قرار میدهند نیز همچنان مهم خواهد بود.
هیچ به روز رسانی در مورد این موضوع را از دست ندهید، یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و با آخرین انتشارات و تجزیه و تحلیل های ما به مجموعه محتوای شخصی خود دسترسی پیدا کنید.