چگونه یک Pitch Deck برنده برای استارتاپ خود بسازیم!

چگونه یک Pitch Deck برنده برای استارتاپ خود بسازیم!

نویسنده:Jeff Moss(مدیرعامل و هم بنیان گذار موسسه Focus7 Shot)

pitch deck یک پیشنهاد نوشته شده سرمایه گذاری است - معمولا 15 تا 20 صفحه مختصر، بصری جذاب و غیرمعمول - که برای درخواست سرمایه گذاری از فرشتگان سرمایه گذار و سرمایه گذاران خطر پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن یک pitch deck خوب می تواند به شروع کار شما کمک کند، زیرا اغلب تفاوت بین استارتاپ ها دریافت سرمایه گذاری و عدم دریافت سرمایه گذاری است.

pitch deck شرکت ما به ما کمک کرد تا بیش از 200،000 دلار مقابل  تعدادی از سرمایه گذاران مختلف محافظت کنیم.در پایین، من اجزای کلیدی یک pitch deck را بیان میکنم، و همچنین تعدادی از راهها برای ایجاد یک pitch deckی یک سرو گردن بالاتر از بقیه.

اجزای کلیدی pitch deck

• ماموریت / چشم انداز: مقدمه ای بر اینکه چگونه و چرا این شرکت آغاز شده، و چه چیزهایی اهداف بلند مدت شما می باشد.

• مشکل: تفسیری که از یک موضوع آشنا یا مشکل وجود دارد.

• راه حل: یک راه حل پیشنهادی برای این مشکل یا  توضیح اینکه چگونه محصول شما به حل مشکل کمک میکند یا منجر میشود.

• بررسی محصول: توضیح دقیق از شرکت، محصول، مارک، خدمات و غیره

• بازار کنونی: خلاصه ای از صنعت فعلی، از جمله اندازه بازار، سهم بازار مارک های پیشرو، رشد / کاهش، داده های مصرف کننده

• فرصت های بازار: استفاده از اطلاعات  بازار فعلی، شناسایی فرصت های بازار  که شرکت شما در آن سرمایه گذاری می کند.

• رقابت: شرح دقیق چشم انداز رقابتی که وارد میشوید.

• وجه تمایز: شرح مفصلی از این که چرا محصول یا پیشنهاد شما متفاوت و یا بهتر از رقابت های موجود است.

• کشش فعلی: نقاط قوت نام تجاری، ارقام فروش یا نتایج بررسی که نشان می دهد مورد پذیرش  بازار است.

• طرح بازاریابی /  استراتژی بازار: تجزیه و تحلیل دقیق و واقع بینانه از چگونگی به دست آوردن  بازار از محصول / نام تجاری . شامل مناطق جغرافیایی و کانال های فروش که شما هدف قرار می دهید، از جمله جدول زمانی رشد.

• پیش بینی مالی: هزینه های پیش بینی شده کالاها، هزینه ها، درآمد و سود

• سرمایه مورد نیاز: مقدار پولی که از سرمایه گذاران می خواهید.



فرصت هایی که pitch deck شمارا برنده می کند

1. مأموریت / دیدگاه شرکت خود را شخصی و مرتبط بسازید

سرمایه گذاران معتبر بودن را دوست دارند. اگر شرکت شما تاسیس شده زیرا شما واقعا نیاز به یک راه حل برای یک مشکل را شناسایی کرده اید و قبلا این اتفاق نیفتاده است، در اینجا شانس خود را برای گفتن این داستان و اتصال آن به دیدگاه بزرگتری از اهمیت اجتماعی یا جهانی آن بیان کنید

شرکت ما به این دلیل توسعه یافت که وقتی بنیانگذار من، ایان، در دانشگاه بوستون حضور داشت، می خواست راهی برای افزایش تمرکز خود داشته باشد که داروها را شامل نمی شد. او یک فرمول طبیعی را توسعه داد و خود این مشکل را حل کرد و توانایی او را برای کمک به دیگران برای حل این مشکل نیز روشن گردید. از آنجا، محصول ما متولد شد. این فقط یک نمونه از یک داستان موفقیت است که یک راه عالی برای شروع یک Pitch Deck است.

2. تجزیه و تحلیل متفکرانه بازار فعلی را انجام دهید و فرصت های منحصر به فرد را شناسایی کنید.

به سادگی نشان دادن اندازه و مسیر بازار چیزی است که هر کسی می تواند انجام دهد، و بعید است سرمایه گذاران علاقه ای به شنیدن از این دست اطلاعات داشته باشند. تجزیه و تحلیل عمیق تر از داده ها و روند بازار را از آنجایی که تا به حال توسعه نیافته اند نشان دهید

3. از چشم انداز کهنه سربازان صنعت در روند و احساسات بازار مطلع شوید و از آن در Pich Deck استفاده کنید.

4. از اطلاعات برای کمک به داستان خود استفاده کنید.

اگر به داده های فروش خود دسترسی دارید، وقت آن است که آن راتحلیل کنید. اگر شما می توانید اطلاعات فروش رقبا را دریافت کنید، از این نیز استفاده کنید و ببینید چگونه این نمودارها در کنار یکدیگر قرار میگیرند.
5. بر روی طراحیPitch Deck قلم نکشید.

هنگامی که تمام این اجزاء را گذاشته اید، حتما آن را خوب نگاه کنید! اگر شما یک طراح گرافیک ماهر نیستید، دانلود یک قالب ارائه پاورپوینت را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید از یک وب سایت مانند 99designs.com برای ارسال Pitch Deck به قیمت 300 دلار استفاده کنید و یا طراحان ارزان گرافیک را از سراسر جهان خریداری کنید.

 

برای الهام بیشتر، این Pitch Deck ها را از شرکت های افسانه ای دنیا ببینید.

 

ذکر منبع در استفاده از مطالب و تصاویر الزامی است


ad