بلاکچین سازمانی PROTOKOL در خدمت ورزش

بلاکچین سازمانی PROTOKOL در خدمت ورزش

بلاکچین سازمانی PROTOKOL در خدمت ورزش

 

بسیاری از چالشهای اصلی سازمانهای ورزشی در یک موضوع مشترک خلاصه می شوند: طرفداران. در حالی که این صنعت به طور کلی رونق دارد ، سیستم های پراکنده ، فرایندهای از هم گسیخته و سیستم های قدیمی مدیریت هواداران به این معنی است که تیم ها در تلاشند تا تصویری واضح از رفتار طرفداران خود ، نیازهای آنها و بهترین جایزه دادن به آنها را بدست آورند.

در یک صنعت با رشد سریع ، تیم هایی که نمی توانند به این نوع بینش دست یابند و با تغییر تقاضای طرفداران سازگار می شوند ، خطر قابل توجهی از طرفداران خود را پشت سر می گذارند.

 و با توجه به اینکه Covid-19 باعث رشد چشمگیر بینندگان و تعامل با esports بصورت آنلاین می شود و همچنین به دلیل لغو مسابقات ورزشی سنتی ، مخاطبان اصلی را به خود جلب می کند ، آنها همچنین خطر عدم استفاده از نسل جدید طرفداران اسپورت را دارند.

 

در نتیجه ، تیم های esports به دنبال روش های ابتکاری برای تعامل موثر و جذب هواداران هستند تا تیم ها ، هواداران و اسپانسرها را به یکدیگر نزدیک کنند و درک کنند که چه چیزی هواداران را درگیر می کند. اینجاست که بلاکچین وارد می شود.

 

ساخت یک اکوسیستم هواداران محور

 

یکی از مشکلات اصلی در حال حاضر دید است. تیم های Esports دارای دنباله های اجتماعی زیادی هستند و تعداد بازدیدهای آنها دائماً در حال افزایش است ، اما آنها روشی کاملاً احمقانه در درک نحوه تعامل این پیروان با تیم های خود ندارند. با استفاده از بلاکچین ، تیم ها می توانند یک اکوسیستم هواداران محور ایجاد کنند که نیازهای طرفداران را در مرکز تجارت خود قرار داده و جمع آوری ، تفسیر و تبدیل بینش داده ها را برای ایجاد روابط طرفداران و وفاداری آسان تر می کند.

 

در این سیستم عامل ها ، طرفداران می توانند به دلیل برخی چیزها ، مانند ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا ، یا از طریق برنامه های وفاداری که به آنها امکان می دهد امتیاز یا پاداش بدست آورند تا برای کالاها ، بلیط ها و کالاهای دیجیتال جمع کنند ، پاداش دهند. این سیستم عامل ها نه تنها به تقویت احساس جامعه برای هواداران کمک می کنند بلکه می توانند ارتباط یک تیم با اسپانسرها را نیز ارتقا دهند.

 

فناوری بلاکچین ماهیتی شفاف دارد ، زیرا به همه افراد بلاکچین اجازه داده می شود به اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی داشته باشند. این به این معنی است که تیم ها می توانند داده های تعامل طرفداران را به طور یکپارچه با حامیان مالی به اشتراک بگذارند ، به آنها معیارهای تعامل تأیید شده و تغییرناپذیری می دهند ، که منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بهتر و ایجاد روابط تجاری قوی تر و سودآور برای تیم ها می شود. برای طرفداران ، این به معنای قابل مشاهده بودن معاملات در هنگام اعطای جایزه یا صرف امتیاز وفاداری است. علاوه بر این ، چون این اطلاعات غیرمتمرکز است (یعنی در یک شبکه بلاکچین امن ذخیره می شود ، نه یک سرور متمرکز) ، هیچ یک از نقاط خرابی نیز وجود ندارد ، و باعث می شود داده ها به طرز باورنکردنی امن و فاسد شدن آنها تقریباً غیرممکن باشد. بنابراین بلاکچین می تواند اطمینان از صحت معیارها و بینش های حاصل از تعاملات طرفداران را فراهم کند و به حامیان مالی کمک کند ROI بهتری تولید کنند.

 

ایجاد علائم هواداران

 

تیم ها می توانند با وارد کردن توکن های هواداران مبتنی بر بلاکچین در اکوسیستم طرفداران خود ، یک گام جلوتر بروند. این توکن های دیجیتال به عنوان ارز مجازی یک تیم عمل می کنند که طرفداران می توانند آن را با ارزهای فیات مانند دلار ، یورو و پوند خریداری کنند و از این طریق به یک درآمد مناسب برای تیم ها تبدیل می شوند. طرفداران نشانه های طرفداران را با کالاها ، کالاهای قابل جمع آوری ، دارایی های درون بازی یا تجربیات انحصاری مبادله می کنند. علائم هواداران یک دارایی محدود و دیجیتالی است که توسط هواداراناوری بلاکچین امن پشتیبانی می شود. داده های مربوط به مالکیت و معاملات توکن هواداران به طور خودکار در یک دفتر دیجیتال امن و غیرمتمرکز ذخیره می شود ، به تیم ها اجازه می دهد تا به داده های تعامل طرفداران عمیق دسترسی داشته باشند که می توانند به صورت یکپارچه و ایمن در اکوسیستم به اشتراک گذاشته شوند ، به هر دو حامی مالی شرکای تجاری بینش ارزشمندی می دهند .

 

برای طرفداران ، مالکیت علائم هواداران به آنها امکان استفاده از نشانه های خود را برای باز کردن تخفیف در کالاها ، دسترسی به تجربیات منحصر به فرد یا مشارکت در تصمیم گیری های طرفداران از طریق یک سیستم رای گیری تلهواداران همراه می دهد. و همچنین به عنوان یک بلیط به یک محافل امن و منحصر به فرد از طرفداران با اشتیاق و عقاید مشترک خدمت می کنند.

 

دارایی دیجیتالی و کالاهای قابل جمع آوری

 

خریدهای درون بازی که برای خرید اشیای خاص مانند اسلحه یا شمشیر انجام می شود به طور کلی یکبار سرمایه گذاری های غیرقابل انتقال است. این سالها برای طرفدارانی که خواهان داراییهای قابل انتقال با سهولت بیشتری هستند ، یک مشکل است. با استفاده از بلاکچین ، دیگر نیازی به این نیست. با استفاده از این هواداراناوری می توان مالکیت کامل این موارد را به بازیکنان داد ، به آنها این امکان را می دهد که موارد را از بازی های اصلی خود خارج کنند ، برای سودآوری بفروشند یا حتی در بازی های دیگر از آنها استفاده کنند.

 

بلاکچین همچنین می تواند به تیم ها امکان ایجاد مجموعه های منحصر به فرد یا مجموعه محدودی را بدهد که طرفداران می توانند خریداری کنند و از آن استفاده کنند

نمی تواند تخریب ، تکثیر یا جعل شود. این موضوع قبلاً برای طرفداران دیجیتالی بومی بسیار سودآور بوده است ، همانطور که با محبوبیت وحشیانه بازی CryptoKitties در سال 2017 شاهد بودیم. تیم های Esports می توانند با ایجاد مجموعه هایی مانند کارت های تجارت دیجیتال بازیکنان خود برای جمع آوری طرفداران خود از این مزیت استفاده کنند ، یک جریان کاملاً جدید درآمد.

 

به ویژه در طی همه گیر شدن ، صنعت eSports در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد که می تواند شبکه عظیم طرفداران جهانی را به خود جلب کند. به منظور استفاده از این رشد ، تیم ها باید روش های جدید و ابتکاری را جستجو کنند تا اطمینان حاصل شود که تجربه طرفداران در مرکز هر کاری که می کنند باقی می ماند. تیم هایی که این کار را انجام می دهند در حالی که طرفداران خود را راضی نگه می دارند ، حامیان مالی را راضی نگه می دارند و جریان های درآمدی جدید را باز می کنند ، برای ادامه رشد نجومی صنعت در موقعیت خوبی قرار دارند.


ad