چرا کمپانی های موادغذایی به دنبال استارت آپ ها هستند؟

چرا کمپانی های موادغذایی به دنبال استارت آپ ها هستند؟

شرکت های بزرگ موادغذایی وارد بازی استارت آپ ها شده اند. در سال های اخیر، شرکت هایی مانند Chipotle، Chobani، Land O'Lakes و Pepsico وارد برنامه های شتاب دهنده استارت آپ ها شده اند تا به نوآوری در استارت آپ های غذایی و نوشیدنی ها کمک کنند و کسب و کار خود را افزایش دهند. سی ان ان مانی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، پروژه Chipotle's Aluminaries گروهی از مربیان استارت آپ های مشهور از جمله سرآشپز ریچار بلیس و کارآفرین کیمبل ماسک را پیشنهاد می دهد.

انکوباتور Chobani هم به هراستارت آپ شرکت کننده 25 هزار دلار می دهد. همین کار را هم Land O'Lakes Dairy Accelerator انجام می دهد.

هیچ کدام از این شرکت ها سهامی در استارت آپ ها ندارند. آن ها می گویند این برنامه ها تنها راهی برای کمک به کسب و کارهای جوان و در نهایت به خود آنهاست. البته این تمام داستان نیست.

با برنامه های شتاب دهنده، شرکت ها امیدوارند بتوانند در آینده وضعیت بهتری داشته باشند. به گفته فعالان این بخش، زنجیره غذا به شدت در حال تغییر است.

به گفته آنها، برندهای موادغذایی به مردم دیکته می کنند که چه چیزی را بخورند. اما حالا رقبای جوان به مردم انتخاب های بیشتری می دهند و سرعت کار بالا رفته است.

حالا شرکت های بزرگ مواد غذایی به دنبال این هستند که بدانند در بازار چه می گذرد. بسیاری از شرکت ها به دنبال یافتن راهی برای رشد در این محیط هستند. این کار با سرمایه گذاری یا همکاری با برخی استارت آپ ها رخ خواهد داد.

 

*مثل یک کارآفرین فکر کنید

کریس روبرت، مدیر اجرایی شرکت لبنیاتی Land O'Lakes می گوید: سلیقه مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر و تحول است و شرکت ها باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنند.

ذائقه نسل جدید هم متفاوت است و این به این معنی است که برندها باید مدام خود را به روز کنند. به همین دلیل هم کار با استارت آپ ها می تواند راه حل های خلاقانه برای مشکلات رایج شرکت ها ارائه دهد.

حتی بعضی از این سرمایه گذاری ها در استارت آپ های جمع آوری زباله های موادغذایی است. مثلا برنامه Chipotle، بشردوستانه است.


ad