کتاب ارزشگذاری استارتاپها
تعداد پیشخرید شده تا این لحظه: 152
درباره کتاب
«ارزشگذاری استارتاپها» اولین کتاب از مجموعه دهگانه کتابهای سرمایهگذاری جسورانهی «آکادمی چرخ» به قلم محمدرضا فرحی است که در حال حاضر مراحل نهایی ویراستاری را میگذراند. در این کتاب به اهمیت، اصول و روشهای سیزدهگانه ارزشگذاری به تفصیل پرداخته شده است.
ارزشگذاری شاید مهمترین عنصر در فرایند جذب سرمایه برای یک استارتاپ نباشد چرا که عناصر مهمتری مانند طراحی سهام ممتاز، شاخصهای کلیدی رشد و… وجود دارند. اما، تعیین ارزش یک استارتاپ، قطعا اولین موضوعی است که هنگام مواجهه با یک استارتاپ یا سرمایهگذار با آن مواجه میشوید.
چنانچه این کتاب را به خوبی مطالعه کنید و تمرینهای آن را انجام دهید، میتوان گفت از جنبه تکنیکال و محاسباتی بر روشهای ارزشگذاریِ استارتاپ مسلط شدهاید. و مهمتر از آن، به درک کاملی از اصول شهودی و مبانیِ غیرمحاسباتیِ تعیین قیمت یک استارتاپ نیز نائل میشوید. در نتیجه، تحلیل ادعاهایی که در مورد ارزش اسنپ، دیجیکالا، شیپور، دیریندیرین و… مطرح میشود برایتان ممکن خواهد شد.