نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، نهم تا پانزدهم آبان ماه برگزار می شود
نخستین نشست شورای سیاستگذاری دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال بعدازظهر دیروز با حضور «دکتر سید مرتضی موسویان؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر پرویز کرمی؛ رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مهندس مسعود همدانلو؛ قائممقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر رحیم سرهنگی؛ مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همایون امیرزاده؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس حسن کریمی قدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دکتر عیسی کشاورز؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه جامع علمی کاربردی» در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دکتر سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال، نهم تا پانزدهم آبان ماه در ۹ بخش اصلی و ۷ پاویون با حضور ناشران دیجیتال داخلی، تولیدکنندگان بازیهای رایانهای، استارتآپها و کشورهای عضو سازمان اکو در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
او افزود: با هماهنگی انجامشده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار داریم در این نمایشگاه شاهد شکلگیری تفاهمنامهها و قراردادهای کاری مابین اپراتورهای تلفن همراه، ناشران دیجیتال و تولیدکنندگان محتوای تلفن همراه باشیم.
موسویان تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال بهعنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پاویونی با عنوان «ایران ساخت» باهدف معرفی اقدامات انجامشده در فضای مجازی برای حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفتهایم.
پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به طراحی و تولید اپلیکیشن ایران ساخت گفت: اپلیکیشن ایران ساخت باهدف ایجاد نمایشگاهی دائمی برای معرفی و عرضه محصولات شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولیدشده است. معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از اقدامات نمایشگاهی باهدف حمایت از کالای ایرانی حمایت میکند و با توجه به اینکه بزرگترین نمایشگاه حوزه محتوای دیجیتال در سطح منطقه نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال است، خرسندیم که امروز شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال هستیم.
در ادامه محمدصادق افراسیابی، قائممقام نمایشگاه از تشکیل کمیته بینالملل دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال با مشارکت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، موسسه فرهنگی اکو، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: یکی از ویژگیهای خاص این نمایشگاه نسبت به نمایشگاههای ادوار گذشته دعوت دفتر توسعه کسبوکار بینالملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از سرمایهگذاران خارجی برای حضور در نمایشگاه و حمایت از استارتآپهای داخلی است.
مجتبی مشیری، نماینده موسسه فرهنگی اکو نیز از ایجاد اتحادیه ناشران دیجیتال عضو اکو در آستانه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و نمایندگان صنفی ناشران دیجیتال بهزودی شاهد ایجاد اتحادیه ناشران دیجیتال عضو اکو خواهیم بود و امیدوارم تمام کشورهای عضو سازمان اکو در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال حضور پررنگی داشته باشند.
در این نشست مدیران و دبیران اجرایی کمیتههای تلفن همراه، پایگاههای اینترنتی، محتوای دیجیتال، دانش دیجیتال، استارتآپها، بازی و هنرهای دیجیتال، کودک و فضای مجازی و بینالملل به ارایه برنامههای خود برای دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال پرداختند و بر طراحی برنامههایی باهدف حمایت از بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه تاکید کردند.