توسعه بازار ، بازاریابی نیست

توسعه بازار ، بازاریابی نیست

وقتی شرکت ها می خواهند یک جهش اقتصادی/تجاری داشته باشند به سمت توسعه بازار می روند.

آنها زمانی سراغ توسعه بازار می روند که:

- می خواهد چشم انداز جدیدی را ترسیم کنند.

- می خواهند در ماموریت سازمان خود بازنگری کنند.

- می خواهند ماهیت بیزنس خود را تغییر دهند.

- می خواهند به یک مزیت رقابتی دست یابند.

- می خواهند به نوآوری در بازار و نه محصول دست یابند.

- می خواهند علاوه بر گسترش جغرافیایی از مزیت های جغرافیایی نیز استفاده کنند.

- می خواهند سازمان خود را متناسب با موارد بالا تغییر دهند.

همه موارد فوق به ما نشان می دهند که ماهیت فرایند توسعه بازار بسیار عمیق تر و گسترده تر از مفاهیم حاضر در فرایند های بازاریابی می باشند.

افرادی که دارای اینچنین بینش ها و توانایی هایی می باشند بسیار نایاب می باشند.

برای توسعه بازار سازمان خود به دنبال افراد بسیار توانمند باشید


ad