توسعه بازار ، بازاریابی نیست
وقتی شرکت ها می خواهند یک جهش اقتصادی/تجاری داشته باشند به سمت توسعه بازار می روند.
آنها زمانی سراغ توسعه بازار می روند که:
- می خواهد چشم انداز جدیدی را ترسیم کنند.
- می خواهند در ماموریت سازمان خود بازنگری کنند.
- می خواهند ماهیت بیزنس خود را تغییر دهند.
- می خواهند به یک مزیت رقابتی دست یابند.
- می خواهند به نوآوری در بازار و نه محصول دست یابند.
- می خواهند علاوه بر گسترش جغرافیایی از مزیت های جغرافیایی نیز استفاده کنند.
- می خواهند سازمان خود را متناسب با موارد بالا تغییر دهند.
همه موارد فوق به ما نشان می دهند که ماهیت فرایند توسعه بازار بسیار عمیق تر و گسترده تر از مفاهیم حاضر در فرایند های بازاریابی می باشند.
افرادی که دارای اینچنین بینش ها و توانایی هایی می باشند بسیار نایاب می باشند.
برای توسعه بازار سازمان خود به دنبال افراد بسیار توانمند باشید