خزانه داری آمریکا خواستار مقررات جامع استیبل کوین است
خزانه داری آمریکا خواستار مقررات جامع استیبل کوین است
دولت بایدن در اوایل این هفته در گزارشی نظرات خود را در مورد ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشت و قوانین جدیدی را برای تنظیم استیبل کوینهای دلار پیشنهاد کرد. در واقع، آنها به محیط نظارتی فعلی بانک ها وارد خواهند شد.
در گزارشی توسط گروه کاری رئیس جمهور در مورد بازارهای مالی، جانت یلن، وزیر خزانه داری، از جمله چیزهای دیگر درباره استیبل کوین ها صحبت کرد. او گفت که فقدان نظارت کافی برای کاربران و سیستم گستردهتر خطراتی ایجاد میکند. استیبل کوینها نوع منحصربهفردی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آنها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا مرتبط است. بنابراین در حالی که بیت کوین و اتریوم به صورت روزانه بالا و پایین میشوند، استیبل کوینها زمانی که در برابر ارزش ارز فیات اساسی اندازهگیری میشوند، ثابت میمانند.
در حالی که استیبل کوین ها معمولاً توسط معامله گران رمزنگاری پیشرفته به عنوان وسیله ای برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده در یک صرافی استفاده می شود، کارشناسان نگرانند که این نوع توکن ها همچنین بیشترین پتانسیل را برای استفاده در آینده توسط مصرف کنندگان عادی برای خرید کالا داشته باشند. افزایش استفاده توسط آمریکایی ها توجه مقامات فدرال را به خود جلب کرده است. آنها با پتانسیل خود رقیبی برای CBDC دولتی احتمالی هستند.
حمایت از سرمایه گذار، یکپارچگی بازار و تامین مالی غیرقانونی
به گفته دولت ایالات متحده، استیبل کوین ها همچنین مسائل مربوط به حمایت از سرمایه گذار، یکپارچگی بازار و تامین مالی غیرقانونی را مطرح می کنند. تا جایی که فعالیتهای مربوط به داراییهای دیجیتال تحت صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قرار میگیرد، این دو تنظیمکننده دارای اختیارات اجرایی، وضع قوانین و نظارت گستردهای هستند که میتوانند برخی از این نگرانیها را برطرف کنند. .
برای جلوگیری از سوء استفاده از استیبل کوین ها و سایر دارایی های دیجیتال توسط بازیگران غیرقانونی، وزارت خزانه داری به تلاش های خود در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای تشویق سایر کشورها برای اجرای استانداردهای بین المللی مبارزه با پولشویی و به دست آوردن منابع اضافی برای حمایت از نظارت بر داخلی ادامه خواهد داد. آئین نامه.
صادرکنندگان استیبل کوین به عنوان بانک
این گزارش پیشنهاد می کند که صادرکنندگان استیبل کوین به عنوان بانک ها طبقه بندی شوند که آنها را تحت قوانین جدید قرار دهد. اینها برای محافظت از افرادی است که تجارت می کنند و در غیر این صورت از استیبل کوین استفاده می کنند. این گزارش سه پیشنهاد خاص برای قانون جدید را برجسته می کند:
ناشران استیبل کوین باید مانند موسسات سپرده گذاری بیمه شوند.
صادرکنندگان و پلتفرمهای استیبل کوین باید تحت نظارت دولت باشند و باید استانداردهای مدیریت ریسک مناسب را رعایت کنند.
صادرکنندگان استیبل کوین باید ملزم به رعایت محدودیتهای وابستگی به نهادهای تجاری و ارتقای قابلیت همکاری بین استیبل کوینها باشند.
این گزارش تشخیص میدهد که استیبل کوینها پتانسیل نوآوریهای آینده برای گسترش گزینههای پرداخت برای مصرفکنندگان آمریکایی را دارند و در عین حال بر نیاز به مقررات جدید تأکید میکنند. یلن گفت که نظارت فعلی ناسازگار و پراکنده است و برخی از استیبل کوین ها به طور موثر خارج از چارچوب نظارتی هستند.
مقررات مشروعیت می آورد
تتر مدتهاست که بزرگترین بازیگر در بازار استیبل کوین بوده است. در گذشته، این شرکت متهم شده بود که ذخایر خود را به طور کامل با دلار پشتیبانی نمی کند. این شرکت اخیراً به خاطر این موضوع جریمه شده است و طبق گزارش ها هنوز توسط وزارت دادگستری و سایر سازمان های مجری قانون تحت تحقیق است.
برای Tether، این طبقه بندی تغییر بزرگی خواهد بود. برای مدت طولانی، این شرکت توانست در یک منطقه خاکستری نظارتی فعالیت کند. انواع مختلف اوراق بهادار آنها که برای حمایت از استیبل کوینهایشان استفاده میشوند، به شدت محدود میشوند. آنها همچنین باید هزینه های مربوط به رعایت، بیمه، ممیزی و سایر اقدامات را بپردازند، همانطور که بانک بودن نیز به همراه دارد.
از یک طرف، قوانین جدید می تواند به افزایش مشروعیت استیبل کوین های جایگزین مانند USD Coin (USDC) کمک کند. از سوی دیگر، ایجاد یک تجارت سودآور را برای صادرکنندگان استیبل کوین دشوارتر خواهد کرد. شرکتهایی مانند سیرکل بخش زیادی از درآمد خود را از سودی که از ذخایر خود دریافت میکنند به دست میآورند – وضعیتی دشوار در زمانی که بازده حسابهای بانکی و محصولات مالی سنتی نزدیک به صفر است. اگر آنها همچنان مجبور باشند برای بیمه اضافی و اقدامات تطبیق پرداخت کنند، ایجاد سود حتی دشوارتر می شود، به خصوص که آنها مانند بانک های سنتی درگیر تجارت وام نمی شوند.