نمایندگان خودرو سازی
نمایندگان خودرو سازی
خودروسازی بعنوان یکی از صنایع مادر کشور همیشه توجه ویژه ای را از دولت مردان می طلبیده بخصوص نمایندگان مجلس!!
بگذریم از اینکه این صنعت علاوه بر اینکه تا کنون بدون حمایت و رانت و... نتوانسته است روی پای خود بایستد، حتی نتوانسته است رضایت مشتریان را جذب نماید، البته که همیشه توانسته است رضایت دولت ها و نمایندگان و تحقیق و تفحص کنندگان را به خوبی جلب نماید.
خبر هایی که از خودرو سازی شنیده می شود تقریبا هیچ کاه به نفع مردم نبوده است و طرح های توسعه ای سفارشی نیز.(ایران خودرو دمشق، ایران خودرو سنگال، ایران خودرو بلاروس، ایران خودرو ونزوئلا و.......)
نمایندگان مجلس کنونی بدانند که تنها راه خودرو ساز شدن کشور آزاد سازی واردات با قرارداد های محکم(از لحاظ خدمات پس از فروش، قطعات و حمایت های مالی) است. شرایطی که می تواند قطعه سازان ما را وارد بازارهای بین المللی و ارزآور نماید.
روزی ناچار خواهید بود که این خودرو به اصطلاح سازی را به التماس واگذار نمایید.
بگذارید مردم دمی بیاسایند و ورود خودرو را آزاد کنید.
انتظار می رفت که آقای قالیباف با شاهکار ورود بنز ها برای نیروی انتظامی، همین رویه را در جایگاه قانون گذاری برای مردم ادامه دهد که متاسفانه چنین نشد و نمی شود.
مانور اساسی خودروسازان همواره روی دو موضوع بوده است:
- دستیابی به تکنولوژی (که هرگز محقق نشده و نخواهد شد)
- اشتغالزایی
درخصوص موارد فوق به عرض می رساند که کشورهای دارنده تکنولوژی سالها تلاش نموده اند که به این حد از فناوری برسند و خودرو سازان ما عملا نشان داده اند که تنها هدفشان فروش همان محصولات از رده خارج شده بوده است. به این جمله یکی از مدیران عامل سابق دقت کنید متوجه عمق فاجعه سیاستگذاری در حوزه خودرو می شوید.
زمان: اجبار خودرو ساز به پایان بخشیدن به تولید پنجاه ساله پیکان:
"آنها به ما ظلم کردند، گاو شیرده را از ما گرفتند و به رقیب ما(سایپا با پراید) دادند." نقل به مضمون
سیاستهای خودرو سازی دو کشور همسایه را ببینید:
- ترکیه : یکی از بزرگترین صادرکنندگان قطعات خودرو برای بزرگترین خودرو سازان جهان
قطعه سازان کشور خودمان هم می توانستند با سیاستگذاری درست به این مقام برسند ونه اینکه در پشت درب اتاق های مدیران برای دریافت طلبشان سکته کنند و یا با واردات قطعات تقلبی چینی نام خود را بر آن بکوبند!!!!!!!!
- امارات : کشوری که اصلا وارد خودرو سازی و قطعه سازی نشد و به درستی فهمیدند که می توانند در حوزه های دیگر سرمایه گذاری کنند و مردم کشورش لذت استفاده از بالاترین استاندارد های خودرو را با بهترین شرایط مالی تجربه می کنند.
در پایان باید اشاره کرد تنها راه نجات، آزاد سازی است و بس، چرخ را از ابتدا اختراع نکنیم و از دیگران یاد بگیریم، بپذیریم اشتباهاتمان را و درس بگیریم.
خودرو سازان عزت و کرامت مردم را نشانه گرفته اند، بیایید و یک بار برای همیشه این نقیصه را جبران کنید.
حرف ها در مورد خودروسازی بسیار است اما فعلا به همین میزان بسنده می کنیم.
الله اعلم بالصواب